In onze blogserie over de meest opvallende ontwikkelingen in de markt zijn we aan het vierde en laatste blog aangekomen. Het blog waarmee officieel de omschakeling naar onze nieuwe naam plaatsvindt. Aan onze vaste relaties hebben we inmiddels deze nieuwe naam onthuld. Voor degenen die de nieuwe naam nog niet weten, houden we het nog even spannend tot onderaan het blog. Want eerst vertellen we de verhalen van onze specialistische monteurs om duidelijk te maken waar de nieuwe naam op gebaseerd is. En omdat dat onze technische mensen het hart vormen van onze service en dienstverlening en ook gewoon leuk is om te lezen.
“Of ik naar België kan voor een reguliere controle bij een constructie bedrijf. Uiteraard! Een beetje vroeg weg want het is 3 uur rijden. Door de file worden het er 4. Bij de klant staat, niet geheel toevallig, ook een monteur van de gasleverancier voor het onderhoud. Het blijkt om een stokoude menger te gaan uit 1986. Altijd een beetje tricky om aan die oude beestjes te werken. Als er iets scheurt of afbrokkelt door ouderdom, dan heb je een probleem. En je zal net zien dat juist dié onderdelen niet meer leverbaar zijn.
Na de controle en een gasmeting, blijkt er toch een behoorlijk afwijking ( -3% Co2) in het mengsel te zitten. Regulier bijstellen werkt niet. Dan moet de menger toch wat verder uit elkaar. Het blijkt dat de menger eigendom van de gasleverancier is. Dus als de menger het tijdens de reparatie begeeft, dan heeft die het probleem. Gelukkig zijn de onderdelen nog niet zo fragiel dat ze de reparatie niet overleven. Mooi om te zien dat onze mengers, van Witt-Gasetechnik, zo lang mee kunnen gaan, echt heel duurzaam. Menger opnieuw kalibreren en nu is alles in orde. Papierwerk regelen en op naar de volgende klant.”
“Deze food fabrikant lijkt al een week te veel O2 in de verpakkingen te hebben. En dit probleem heeft ‘ie bij 2 gasmengers tegelijkertijd. Eerst heb ik de mengers gecontroleerd op mengverhouding. Hier mankeerde niets aan. Dan maar de verpakkingen van de klant meten met mijn Oxybaby (extra gecontroleerd met een testgas). Hierbij worden er in de verpakkingen van de klant geen afwijkingen geconstateerd.
Opluchting bij de klant, maar waar zit dan het probleem? Na even doorvragen, blijkt dat hij een week ervoor zijn analyse apparaten bij zijn leverancier heeft laten kalibreren. Dus sluiten we zijn apparaten op mijn analysegas aan en wat blijkt: Alle apparaten hebben dezelfde afwijking! Diverse metingen gedaan en foto’s gemaakt. Het probleem heb ik in dit geval niet op kunnen lossen, maar wel kunnen traceren en daarmee onze klant een paar stappen verder geholpen. Omdat het hier om een garantie kwestie gaat, heb ik zijn apparatuur niet opnieuw gekalibreerd. De klant neemt contact op met zijn leverancier. Ik maak een werkbon en ga met een tevreden gevoel naar huis.”
“Er kwam een spoedmelding binnen van een inline lektester met storing. Het apparaat functioneerde niet goed meer, doordat de lagers versleten waren. Wij weten hoe belangrijk het is dat de productie doorloopt en dat alle producten getest worden. Daarom hebben wij ervoor gezorgd dat de lagers binnen een dag vervangen werden. Door het probleem van tevoren te bespreken met de klant, kon ik de juiste onderdelen meenemen en de lektester snel weer werkend krijgen.”
Het is voor onze klanten essentieel dat ze razendsnel geholpen worden als hun apparatuur niet naar behoren werkt. Daar is onze service op ingericht. Uiteraard duurt het tijdens de piekmomenten langer, maar wij zetten ons altijd in om cruciale problemen razendsnel op te lossen. Voor de zekerheid is het echter het raadzaam om bijtijds een afspraak te maken voor service en onderhoud. Immers: voorkomen is beter dan genezen.
Het razendsnel handelen vergt flexibiliteit in onze planning. Inmiddels zijn we daar goed op ingespeeld. Deze flexibiliteit is uitsluitend mogelijk in combinatie met gedegen voorraadbeheer, een professionele werkplaats, goede communicatie met de leveranciers en specialistische vakkennis van de binnen- en buitendienstmonteurs en het salesteam en last but not least, de betrokkenheid van onze mensen die bereid zijn om heel ver te gaan om klanten te helpen. Kortom: het PD team werkt als een geoliede machine.
“Een klant trekt bij ons aan de bel: Hij heeft een waterstofgasmenger staan die storing aangeeft. Dezelfde dag ben ik langsgegaan. Even een korte uitleg: Een waterstofsensor heeft een bepaalde puurheid van de stikstof nodig om te kunnen meten. Ze waren overgeschakeld van stikstoftank naar een generator die van perslucht stikstof maakt. Prima, zou je denken: Stikstof is stikstof… Niet prima dus! De stikstof zuiverheid bleek namelijk te laag, waardoor de sensor niet kon meten.
Na enig doorvragen, bleek dat de capaciteit van de persluchtaansluiting aanvankelijk niet groot genoeg was. Daarom hebben ze deze vervangen door een grotere aansluiting. Met als gevolg dat de zuiverheid onvoldoende was. Inmiddels waren ze met hun installateur al enige tijd bezig om het gas zuiver genoeg te krijgen. Lang verhaal kort… Na de nodige aanpassingen is het mij gelukt om de zuiverheid zodanig te krijgen, dat de menger werkt en de sensor het gas adequaat kan meten. Hadden ze ons maar betrokken bij de aanpassingen…”
Om dit soort tijdrovende trajecten te voorkomen, is het waardevol om al tijdens het plannen, aanleggen of aanpassen van gassystemen contact met ons op te nemen. Wij geven u graag advies! We leveren gasmengers, en andere apparatuur en alle benodigde appendages dus het is niet meer dan logisch dat we daar verstand van hebben. Maar wat de meeste mensen zich niet realiseren, is dat wij daarnaast verstand hebben van de installaties die daaromheen hangen. We adviseren over een veel groter traject dan uitsluitend de machines die wij leveren. Maak daar gebruik van en betrek ons daarom al in de ontwerp- en aanlegfase van gassystemen. Zodat het direct een optimaal werkend en veilig geheel wordt.
“Regelmatig komen we dat bij klanten die oorspronkelijk bijvoorbeeld 3 productielijnen hadden staan. Inmiddels zijn dat er echter 4, 5, 6 of zelfs 7 geworden. Deze lijnen worden allemaal aangesloten op 1 gasmenger! Niet zo gek dus dat deze het op een gegeven moment niet meer aankan. Vervolgens gaat het mis. En goed mis, want er staan direct 4, 5, 6 of zelfs 7 lijnen stil! En dan krijgt de gasmenger de schuld…”
“Er is nog een andere veroorzaker van capaciteitsproblemen van de gasmenger die we vaak tegen komen. Dat is het gebruik van te dunne gasleidingen. Er lopen dan leidingen van 12 mm naar de gasmenger. Terwijl de gasmenger een aanvoer vanuit een leiding van minimaal 22 mm nodig heeft om voldoende capaciteit te hebben. Dat werkt niet.”
“Nog een voorbeeld van een spoedopdracht. Onlangs zat een food klant slechts een week af van hun audit, en hun analyzer apparatuur moest nog gekalibreerd worden. We hebben het apparaat ’s ochtends opgehaald, gecontroleerd, gekalibreerd en diezelfde dag nog teruggebracht.
Bij de meeste ondernemingen is dit prima gepland, maar het kan altijd gebeuren dat iemand vergeten is om de apparatuur bijtijds voor een servicebeurt te sturen. Bijvoorbeeld doordat er een nieuwe medewerker is, die deze taak niet goed overgedragen heeft gekregen. Dan helpen wij de klant graag uit de brand door snel te acteren.”
Laatste voorbeeld: “Een tijd terug kwam er een telefoontje van een klant, waarbij een apparaat direct geleverd was vanuit de fabriek. Er was iets niet helemaal in orde. Nog dezelfde dag zijn we er naartoe gereden om een vervangend apparaat te leveren. Hierdoor kon de productie snel opgestart worden.”
Met het delen van de verhalen van onze specialistische monteurs, heeft u een kijkje in ‘onze keuken’ gekregen. Net zoals wij vaak een kijkje in uw onderneming krijgen als u contact met ons opneemt. Onze accountmanagers hebben als belangrijkste taak, om heel precies te doorgronden wat u nodig heeft om op het hoogste niveau, optimaal te produceren.
Dit vergt een goed inlevingsvermogen, in combinatie met het stellen van de juiste vragen. Vervolgens vragen ze verder door, totdat ze werkelijk de informatie hebben die zij nodig hebben. Daarbij is technische kennis, inzicht en gedrevenheid de standaard bij het PD team. Zowel onze servicemonteurs als ons salesteam, hebben oprechte belangstelling voor uw vragen. Wij nemen graag de moeite om tot in detail te begrijpen waar het feitelijk om draait.
De kern van ons vak is het doorgronden hoe gassystemen in hun totaliteit moeten werken. Dit is een continue leerproces. Wij verdiepen ons zowel in de mogelijkheden van onze producten, als in de processen van klanten en hun vraagstukken. Daarnaast bestuderen wij nauwgezet de nieuwste ontwikkelingen, producten en technieken op gasgebied. Deze kennis wordt intern gedeeld, zodat wij u optimaal van dienst kunnen zijn.
Inmiddels heeft u inzicht gekregen in onze reikwijdte. Maak daar dus gebruik van door al tijdens de plan-fase met ons te overleggen. Daarbij zijn wij dol op technische uitdagingen en innovatie, zoals we in de eerste 3 delen van deze serie al hebben besproken. Hierin hebben wij u meegenomen op reis door de intrigerende wereld van de gas techniek. En dat brengt ons bij onze nieuwe naam.
In de afgelopen 40 jaar hebben wij ons gespecialiseerd in gasappendages, gasmengers, gasanalyse en lekdetectie apparatuur die essentieel zijn voor talrijke industriële toepassingen. Luisterend naar de feedback van onze relaties, hebben we begrepen dat onze merknaam een upgrade verdient die past bij onze groeiende rol en ambities voor de toekomst. Een upgrade die past bij onze brede specialistische kennis van gassen en de technologie die daarmee gepaard gaat.
De vertrouwde mailadressen worden vervangen door:
(Om optimaal bereikbaar te blijven, zijn de oude mailadressen voorlopig nog in gebruik).
Graag nemen wij ruim de tijd om met u te sparren over welke oplossingen het beste passen bij uw onderneming.
Plan daarom een vrijblijvend adviesgesprek zodat wij u kunnen overtuigen over onze expertise en dat wij u beste oplossingen kunnen aanbieden.
Bel mij terug verzoek